‘Big Three’ Continue To Ignore Report Saying Obama Briefed On ISIS For ‘At Least A Year’

9/4/14
 
   < < Go Back
 
from Media Research Center,
8/24/14:

For the second day in a row, the “big three” networks (ABC, CBS, and NBC) all ignored a new report from a former Pentagon official which claims that President Obama received briefings on the terrorist group ISIS “for at least a year before the group seized large swaths of territory over the summer.”

Following the “big three” ignoring the report on their Tuesday night broadcasts, on Wednesday, September 3, all three network morning shows continued to omit the revelation during their coverage of ISIS following the beheading of a second American journalist, Steven Sotloff. While the networks continue to ignore this latest report, all three did their best to make the president look tough in going after the terrorist group.

From the FoxNews.com report by Catherine Herridge, the network’s Chief Intelligence Correspondent:

Obama, unlike his predecessors who traditionally had the document briefed to them, is known to personally read the daily brief. The former Pentagon official, who has knowledge of the process, said Obama generally was not known to come back to the intelligence community with further requests for information based on the daily report.

For the second day in a row, the “big three” networks (ABC, CBS, and NBC) all ignored a new report from a former Pentagon official which claims that President Obama received briefings on the terrorist group ISIS “for at least a year before the group seized large swaths of territory over the summer.”

While the “big three” have so far ignored the report, in 2002 the networks eagerly jumped on the news that President Bush had received vague information from the CIA about Al Qaeda’s desire to hijack planes in the United States prior to September 11th.

As the Media Research Center documented in May of 2002, “both ABC’s Charlie Gibson and NBC’s Katie Couric opened their shows by provocatively asking: ‘What did he know and when did he know it?’.” The report goes on do show how ABC and NBC repeatedly jumped on the story as an opportunity to suggest that President Bush had fallen asleep at the switch.

More From Media Research Center: